Podczas rozmów ze znajomymi graczami wpadłem na pomysł stworzenia swego rodzaju miniserii poradników, mówiących prostym i obrazkowym językiem o stosowanych przeze mnie technikach modelarskich- w tym przypadku szeroko pojętemu weatheringowi, czyli nanoszeniu śladów eksploatacyjnych na nasze pojazdy.
Tego rodzaju zabiegi niezmiernie poprawiają wygląd modeli- czy to w mojej szaro-szaro-szarej miejskiej gwardii czy u żółtych, oczojebnych Imperial Fistów. Znakomita większość z nich jest prosta i mało czasochłonna, wymaga jednak "opatrzenia się" z tematyką- jak spływa brud, jak się zbiera kurz podczas jazdy czy w jakim kolorze i ilości będzie rdza.
Mam nadzieję że te parę poradników będzie pomocne, w razie nieścisłości proszę zadawać pytania a ja będę poprawiał tak aby mój zamysł był czytelny.
I jeszcze na koniec wstępu: JA WIEM że to nie jest idealne, JA WIEM że można to zrobić lepiej i SAM znajdę parędziesiąt przykładów na lepiej od moich wykonane modele i JA WIEM że ktoś inny może te same rzeczy robić inaczej. Jeśli masz jakieś uwagi to napisz je, może obaj się nauczymy czegoś nowego.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
01. posklejany model
02. mycie w wodze z detergentem i suszenie (przez noc).
W celu usunięcia kurzu, resztek tłuszczu z palców, separatora z wtryskarki producenta i wszystkiego co zepsuje przyleganie farby.
03. podkład- używam różnych produktów Gunze, w zależności od modelu
Spell na swoim blogu Bloody Brushes napisał ciekawe zestawienie i nie widzę sensu tworzenia kopii, część 1 oraz część 2.
04. nakładanie kolorów bazowych, kamuflażu, oraz wszelkich cieni i rozjaśnień- czyli po prostu pomalowanie modelu :)
05. na pomalowany model nałożenie obić farby (przebarwienia rdzy, metalu i "podkładu"), zazwyczaj techniką gąbkową, czasem używając chipping effect (będą poradniki)
06. nakładanie kalkomanii
07. zabezpieczanie modelu lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym- przypominam ja używam lakierów od gunze: błyszczący i matowy
08. washowanie powierzchni modelu
09. zabezpieczanie washa lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym
10. nakładanie efektu spływających z zakamarków rdzy i brudu (będzie poradnik rainmarksy 1) i nakładanie śladów wycieków oleju
11. zabezpieczanie tych efektów i wszystkich pod nimi lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym
12. nakładanie efektów "spływającej farby" (będzie poradnik rainmarksy 2)
13. zabezpieczanie wszystkich efektów lakierem bezbarwnym akrylowym matowym
14. nakładanie pigmentów, część 1 i część 2 (gąsienice)
15. zabezpieczanie pigmentów pigment fixerem, koniec prac.
No comments:
Post a Comment