Tuesday 31 December 2013

Weahering- Wstęp

Witam :)
Podczas rozmów ze znajomymi graczami wpadłem na pomysł stworzenia swego rodzaju miniserii poradników, mówiących prostym i obrazkowym językiem o stosowanych przeze mnie technikach modelarskich- w tym przypadku szeroko pojętemu weatheringowi, czyli nanoszeniu śladów eksploatacyjnych na nasze pojazdy. 



Tego rodzaju zabiegi niezmiernie poprawiają wygląd modeli- czy to w mojej szaro-szaro-szarej miejskiej gwardii czy u żółtych, oczojebnych Imperial Fistów. Znakomita większość z nich jest prosta i mało czasochłonna, wymaga jednak "opatrzenia się" z tematyką- jak spływa brud, jak się zbiera kurz podczas jazdy czy w jakim kolorze i ilości będzie rdza.


Mam nadzieję że te parę poradników będzie pomocne, w razie nieścisłości proszę zadawać pytania a ja będę poprawiał tak aby mój zamysł był czytelny.


I jeszcze na koniec wstępu: JA WIEM że to nie jest idealne, JA WIEM że można to zrobić lepiej i SAM znajdę parędziesiąt przykładów na lepiej od moich wykonane modele i JA WIEM że ktoś inny może te same rzeczy robić inaczej. Jeśli masz jakieś uwagi to napisz je, może obaj się nauczymy czegoś nowego.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Oto lista etapów w kolejności w jakiej stosuję różne zabiegi, dla łatwiejszej orientacji w poradnikach:

01. posklejany model


02. mycie w wodze z detergentem i suszenie (przez noc). 

W celu usunięcia kurzu, resztek tłuszczu z palców, separatora z wtryskarki producenta i wszystkiego co zepsuje przyleganie farby.

03. podkład- używam różnych produktów Gunze, w zależności od modelu 

Spell na swoim blogu Bloody Brushes napisał ciekawe zestawienie i nie widzę sensu tworzenia kopii, część 1 oraz część 2.

04. nakładanie kolorów bazowych, kamuflażu, oraz wszelkich cieni i rozjaśnień- czyli po prostu pomalowanie modelu :) 


05. na pomalowany model nałożenie obić farby (przebarwienia rdzy, metalu i "podkładu"), zazwyczaj techniką gąbkową, czasem używając chipping effect (będą poradniki)


06. nakładanie kalkomanii


07. zabezpieczanie modelu lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym- przypominam ja używam lakierów od gunze: błyszczący i matowy


08. washowanie powierzchni modelu 


09. zabezpieczanie washa lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym


10. nakładanie efektu spływających z zakamarków rdzy i brudu (będzie poradnik rainmarksy 1) i nakładanie śladów wycieków oleju


11. zabezpieczanie tych efektów i wszystkich pod nimi lakierem bezbarwnym akrylowym błyszczącym


12. nakładanie efektów "spływającej farby" (będzie poradnik rainmarksy 2)


13. zabezpieczanie wszystkich efektów lakierem bezbarwnym akrylowym matowym


14. nakładanie pigmentów, część 1 i część 2 (gąsienice)


15. zabezpieczanie pigmentów pigment fixerem, koniec prac.




No comments:

Post a Comment

I'm absolutely okay with linking to my pics or posts, as long as you provide the source. I pay close atention to copyrights, but if you find copyrighted material on this blog, write to me and I'll remove it ASAP.
Linkowanie moich zdjęć czy postów jest absolutnie okej, tak długo jak zostanie podane ich źródło. Zwracam baczną uwagę na prawa autorskie, ale jeśli zauważysz na tym blogu materiał chroniony, napisz do mnie a zdejmę go jak najszybciej.