Wprawdzie miliput jest klejem epoksydowym, ale jego właściwości czynią go idealną masą do rzeźbienia/zaklejania ubytków. Jest przy tym bardziej twardy, mniej elastyczny ale za to bardziej wytrzymały i łatwiejszy do szlifowania niż Green Stuff (którego praktycznie wcale nie używam).
Są też dostępne inne typy masy, ale ja głównie używam czerwonego (w zasadzie to żółto-szarego) z racji jego uniwersalności. Po więcej odsyłam do strony dystrybutora.
Here is simple, but time consuming way to add some details GW's models. Although miliput is is an epoxied glue, his properties makes it an ideal stuff to sculpt/plug lessening. Is harder, less elastic but easier to polish with sandpaper than Green Stuff (I practically don't use it).
There are different types of it, but I mainly use red (in fact yellow-gray), due to its versatility. For more, see producer's website.
Spawy to miliput standard- ten czerwony, najpopularniejszy. Umieszczam je w miejscach gdzie łączą się dwie płyty, pamiętając żeby pokazać grubość pancerza.
Zdaję sobie sprawę że te spawy są przeskalowane, za duże ale chciałem żeby były widoczne z daleka- i tak zgubią się w kamuflażu a chcę żeby przełamywały tę nudę bryły. Szczególnie dobrze wyglądają jeśli pojazdy malowany jest w jasnym kamuflażu a spawy podkreślone czarnym washem.
Welds are from miliput standard- this red, most popular. I make them in spaces where amour plates join, remembering to show their thickness.
I'm aware that they are oversized, but I want them to stand out, be visible from table top level and make this angular vehicle more interesting. They look especially good on vehicles with bright camo, when brought out by black wash.
Przypominam że wszystko co styka się z miliputem lubi szklankę z wodą. Nie ma potrzeby martwić się o nadmiar, gdyby ktoś przesadził to masa zastyga nawet w całkowitym zanurzeniu :) .
Putty consists of 2 parts, mixed 1:1 like Green Stuff. I roll a roll :) from it, about 0,5mm thick. Smaller has tendency to stick to paper, brake off, and it's hard to work with them.
I remind that everything what touches miliput likes glass with water. There is no need to worry about excess if somebody adds too much, putty will set even under water :) .
Spawy w zagłębieniach:
nakładam wałeczek na połączenie płyt, przyklepuję w kilku miejscach aby chwycił się plastiku a potem dziubię odpowiednio dociętym patyczkiem bambusowym (taka płaska płetwa 2mm szerokości na końcu).
Welds in depressions:
I put roll on armor plates joint, tap in few places to stick to plastic and sting it spot after spot with properly cut bamboo stick (flat paddle 2mm wide on the end).
Spawy na płaskich/wypukłych elementach:
najpierw ostrzem noża do tapet trasuję sobie dwie linie, potem wycinam rowek za pomocą skalpela olfy. małe szlifowanko iglakiem i wypełniam go takim samym wałeczkiem miliputu, dobrze wpycham w szczelinę, a nadmiar ściągam tym samym ostrzem noża. potem dziubanko. pamiętaj żeby ta szczelina miała pewną szerokość, jak widać jeśli jest za mała to spaw wychodzi brzydki i go nie widać.
Welds on flat/convex elements:
firstly using utility knife's blade i mark lines, than I cut groove using my olfa's AK-3 knife. Short filing and i fill the groove being sure miliput sticks to plastic well, excess is pulled out using the same blade. Than tapping with bamboo stick. Make sure that this groove is wide enough, if it's too narrow weld won't be good and visible.
Here on assembled vehicle:
No comments:
Post a Comment